Sockerbullar

promenaden var jobbig pga all snö, och all snö som vräkte ner. Vräkte ner och ännu mer. Ted skulle åka vagn men han fick snällt ha matkassen i knät och det hjälpte han gärna till med.
Väl hemma så kändes vi oss insnöade men mysigt att komma in i värmen, kicka igång lite bak.
För nu ska frysen fyllas inför bebis ankomst, INGA KÖPEKAKOR här inte! Big no no in my house.
Idag gjorde medans min deg var på jäsning så fick Ted göra egna chokladbollar. Ja, han rullade dom helt själv. Jag gjorde smeten till min lille kille. Jag hade fullt upp med mina Sockerbullar som jag provade att baka för första gången. Middag skulle lagas och Patrik ringde och berättade att han slapp jobba över idag. JA EN KVÄLL MED PK!
Vi blev glada och dukade inför pappas hemkomst. Jag var ganska så glad över att slippa fara ut på vägarna när det är så farligt väder. Vi hae även hjälp en liten katt vid namn Izor som ska vara med överallt!! Tack för kökshjälpen idag pojkar!
Middag idag med rödspätta, potatis, grönsaker och rårivna morötter. Skirat smör alt remuladsås ;)
   
Sen kaffe på det och lagom till det kom Dennis med bil. GRATTIS TILL KÖRKORTET!
Vi fikade på nybakta sockerbullar och Teds chokladbollar!



Sen var det dags att gå ut och skotta snö, först städade jag pannrummet och efter det var vi ute och skottade bort alllllll snöööö. Vi har en del att skotta, jag och Ted gick in. Fick ont i min rygg och valde soffläge med Ted. Passade på att laga lite kläder, har haft hål på höger sida på 4 par av mina tjocka strumpbyxor....alla hålen vid stortån ;) Men nu är det lagat och Ted tyckte det såg mysigt ut när mamma sydde...
Nu sover lilleman, Pk läser sin PC gamer tidning och bläddar mellan kanaler som vanligt....Får se vad som hittas på mer idag men jag tror inte att det blir alltför mycket. Hoppas på att få sova inatt. Längtar till imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Fine

oh sockerbullar, det är väl såna man inte får slicka sig runt munnen medans man äter? ;)



Imorrn, ny vecka (jag har lite koll hihi)

2010-01-27 @ 23:01:08
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Fine

Japp, Madrid it is! :D Ska bli så roligt att få komma iväg igen, och spännande att se hur det går för Tobias med marathonet. låååångt....



Förväntansfull inför uppdatering från ultraljudet >_<

2010-01-28 @ 14:53:41
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Tova

Åhh, ääälskar såna bullar :d

Yum yum!

2010-01-28 @ 17:32:54
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Louise

Receptet tack! :)

Hihi..

2010-01-29 @ 07:36:31
URL: http://grooodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0