Knack knack

vem där?

Årets andra dag har gått fort och jag har haft sammandragningar titt som tätt. Kvällarna är "värst". Kan inte fatta att det ska spänna så hela tiden?

Idag har Patrik tränat med kollegan Björn och jag har haft två busungar här. Ted har lekt med kusinen Erik och jag ställde upp som plättemamma. Bakade plättar till pojkarna och när dom lekte fint så passade jag på at städa ut julen i vårt sovrum. Ett rum av alla rum klara. Tempot har man fått dra ner på. Björn bjöd på Thaimat och sen efter det avnjöt vi en god kopp kaffe. Ted lekte med sin nya Robot. Jag gick ut i kylan och promenerade min runda och sen in i en het dusch. Dushade så det blev imma i hela badrummet. Så skönt! Sen har jag rensat bebiskläder lite och läst Gravidtidning och filmat bebisens bus i magen!



Vi har nu på allvar börjat diskutera hur vi ska ha det här hemma. Vi har inget stort hus och vi funderar och funderar. När ska vi åka och köpa det sista i möbelväg vi behöver och vad ska vi ha? Planerat ikväll och just nu känns det som om det kommer bli bra! Är ganska så säkra på vad som ska handlas på IKEA på måndag och vad som mer behövs göras innan bebis kommer.

Härligt var det att kolla igenom Teds bebiskläder! Sorterade pojk från neutralkläder. Kommer tvätta neutralkläderna innan bebis kommer och vika fint i lådan. Håller på att sortera storlekar med. Blevså rörd när jag hittade en liten pyttemössa som Ted hade som nyfödd! Samt två tröjor och två bodysar, några byxor mm som har minne med sig! Åh vad underbart. Satt på golvet och tänkte tillbaka!

  

  

Magen var helt sned efter att jag legat på sidan en stund, bebis ligger ju på höger sida. Visst syns det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0