Boa

Nu har jag nog börjat boa på riktigt....
Dom första bebiskläderna är nu i tvättmaskinen, alla vita neutrala kläder...Kunde inte hålla mig....
Börjat tänka mycket på det nu. Bebis kommer ju anlända inom den närmsta tiden. HJÄLP!
Igår läste jag gravidtidingar i sängen och läste om just boande. Ge inte mig en pensel nu säger jag bara!
Läste om BB väskan och vad man ska ha med sig.
Finns många listor på vad man ska ha med sig, vissa listor överdriver lite kan jag tycka, samtidigt som det är bättre att ta med sig för mycket än att vara där med för lite prylar...Men öronproppar? Hallå?


Födda bilden på Ted! Sååå liten!!
Kameror är prio nr 1! Både systemkamera, liten kompakt digitalkamera och våran HD videokamera som vi väntar på. Kommer förmodligen imorgon. (Våran julklapp till oss alla i familjen)
Hittade ett fynd på REAN. Denna förlossningen är meningen att vi ska filma! Vi filmade när Ted kom till världen men dock inte allt som jag hade velat ha nu. I det ögonblicket så gick allt så fort när han väl ville komma ut.
Kameran är väldigt viktig!

Hygienartiklar och amningsinlägg, sköna kläder och Bebis första kläder och en filt till Pyttet. Bebis första kramis och nappar.

Lite kvar som ska köpas: amningsbh ggr 2? Bebis egna första kläder, blöjor och tvättlappar, salvor, möbler, batterier, fixa telefonen så att jag kan skicka mms, liten bok att skriva upp alla viktiga nr i (ja det kan jag göra nu! i min fylla i gravidbok!!) vilka som ska ringas när bebis är ute!


14 maj, kollar sdr med CTG. Blir inskriven...



I min sjukhussäng (vad jag vantrivdes) Dagen innan Ted kom. Pappa var och hälsade på! FINA PAPPA!

   

17 MAJ i vecka 33+6 hoppsan, Johanna öppen 5 cm. Det blir bebis idag!!! Jag som strax skulle få åka hem, men inte utan bebis iallafall. Foto innan dom spräckte forsterhinnan, och sen tog det fart! Provade lustgas men den masken slängde jag. Tyckte inte om att bli yr! 22:00 kom Ted ut efter 40 minuters krystvärkar.

Patrik får följa med Ted in till BIBA, jag krystar ut moderkaka och blir uppfräschad, sen körs jag med rullstol in till BIBA och får se min gosse ordentligt och hålla honom!!!!

 

JAG LÄNGTAR efter den känslan igen! Få hålla vår nyfödda bebis i famnen.
Samtidigt som det känns lite som panik i kroppen, jag vill ju vara gravid lite till för vi har ju bestämt oss för två barn och detta är ju sista gången jag kommer bära ett barn! HJÄLP! (Om vi inte skulle ångra oss, det kan endast tiden och vi veta)
Ja, det snurrar mycket i mitt huvud nu som sagt...
Nu ska jag gå och tömma diskmaskinen och sen skriva i min gravidbok...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0