Macaroni

Åh, vilken morgon med en Liten som skrek och skrek. Jag blev så trött på skriket, så trött på gnället att jag satte honom i lekrummet och gick. Ja, det gjorde jag. Efter en liten stund gick jag och tog upp honom i famnen och efter en stund somnade han intill sin mamma under en filt. Är man trött mamma så är man. Mellan alla matningar, blöjbyten och skrik. Ibland blir man bara så trött. Han är inte alls sig själv, och det känns så jobbigt när ens barn är sjukt. Ted är piggare idag och imorgon blir det julfest för honom på dagis. Har haft kaffebesök idag av Helene och Fröken Nyh med barn idag. Dagen har gått så fort och nyss blev det ljust, nu är det snart mörkt igen. Lias tar en nap nu och jag pausar en stund och redan vill jag bara ta upp honom och gosa med honom. Man är inte klok så tokig man är. Granen blev vacker, så vacker men i år vet jag inte hur jag ska göra med glittret. Får nog vara i år, med bara kulor och ljusen. Ted fick glittret till att smycka sitt rum med. Vackert blev det. Mycket pynt vill han ha, precis som mamman sin. Nu ska jag packas Lias lilla väska, klockan går...


Kommentarer
Postat av: Becky

Stackars Lias :( Här hemma är det en liten en som också är sjuk, feber och snorig. Hoppas de blir friska snart.



Ja vi mammor blir också trötta ibland. Då får man göra så, gå ifrån och andas och sen komma med nya tag. Man blir en bättre mamma då, som inte är arg och irriterad, då har man bara kärlek att ge de små liven.



Kram på dig snygging

2010-12-20 @ 16:45:34
URL: http://smuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0