Julfest

åh alla dessa julfester! Idag ska Ted på julfest på sitt dagis/förskola. Lias han ska besöka BVC och fina Lena, lämna julkort och väga, mäta sig. Ska bli kul att se vad den lille klumpen väger, för han blir bara tyngre och tyngre min lille Gosse.
Vi har en mysig morgon här hemma, Lias leker med bakskålar och stekspadar. Ted myser framför tvn och jag ska dricka klart mitt kaffe, för detta med bakbunkar och bakslevar funkar. Lias leker med det, tänk att det kan vara så kul?!
Såg så kul ut när han väckte sin bror idag. Han tittade länge på honom, sen började han prata med honom och Ted gjorde inget annat än att le mot sin lillebror då han såg honom. Underbara barn. Lias är piggare! JA! Jag vaknade med tonvis av snor i näsan, men det skiter jag fullkomligt i. Lias går nu att sätta ner på golvet igen, och han leker. Har ännu inte tittat om hans små framtänder "spräckt" genom tandköttet ordentligt. Kanske kanske och då har jag tillbaka min goa glada kille.

Som var dag tänker jag tillbaka ett år. Förra året i november åkte Tina min till Frankrike, jag diskade på Nisses 30 års fest, och Lias Liten låg i magen och gottade sig. Tänk vad tiden går, vissa kommer och går.
Andra består, nya bekantskaper, nya utmaningar och nya lärdomar. Nya glada nyheter och mindre bra nyheter. Glädje och sorg.
Behöver jag säga att jag är taggad för 2011!?

 


Kommentarer
Postat av: Fröken M

va mysigt med lite julbak och lussekatter är en riktig favorit ! Det ska bli super kul med lite kalas ikväll, barnvakten är fixad och om en timme kommer proffs hjälp och fixar sminken. Det kommer bli en bra dag ida ;) kramar

2010-12-21 @ 10:10:32
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Tina

Min fina vän.. Ett år senare är jag hemma igen, och nu stannar jag! =)

Puss

2010-12-22 @ 11:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0