Dagis eller som det heter nu Förskola

Innan maken somnade igår, innan jag slumrade till i hans trygga famn så pratade vi om vad som kommer hända om ett år. Om ett år börjar Ted SKOLAN. Han börjar "nollan", ett år kvar på "dagis". Kan inte fatta det! Vi har redan börjat förbereda honom för detta. Pratat om att nästa år så ska vi köpa en fin skolväska, gympaväska, gympakläder ja allt som hör en skolstart till. Jag tror att vi kommer vara pirrigare än Ted. Idag var första dagen på "dagis" sedan 7 veckor tillbaka. Han HOPPADE upp ur sängen! Han var så lycklig! Lias fick vi väcka, men till dagis skulle han minsann. Han poserade i sin nya vindjacka och keps/mössa.





Självklart skulle nyvakna Lillebror vara med på en bild! Ted han poserar intill sin lilla Stjärna.
Goa söta pojkar!!

Måste berätta något så otroligt gulligt!!! Igår när vi satt på bussen sade Ted:
- Mamma, tänk om Lias hade en liten bebisstol, så att han kunde åka själv?!
- Men du skulle väll inte släppa Lias ensam på bussen?
- Nej nej nej! Med MIG såklart!

Sen gosade han sin bror och kände på hans små öron och sade:
- Åh, då har så tjocka gosiga mjuka öron Lillebror! Åh så mysig du är, vad jag tycker om dig.
Jag älskar dig lillebror!

Mitt mammahjärta smälte! Jag kan lova att den kärleken Ted visar gentemot sin lillebror är något jag aldrig sett innan. Han visar ALDRIG någon ilska mot sin bror. Vi spelade basket sent på kvällen innan läggdags och han var så försiktig med sin bror. Ja, han leker med sin 5 månaders bror och ÄLSKAR när han får honom att skratta, vilket inte är så svårt för Lias skiner som en sol så fort han får se sin bror!

Jag har en Liten som sover, tvätten i maskinen, diskmaskin tömd och kaffet i näven....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0