Ischiasnerven

eller vad det nu är...säg inte att ryggen ska strula denna graviditeten!

Varit och skrevit in mig på AF idag. Mindre kul, efter ettt mindre trevligt bemötande och en dum och trevlig Johanna som vanligt så deppade jag runder i stan. Lovat Ted att köpa ett par nya mysbyxor till honom. Så det fick han med. Lovat är lovat. Han växer så på längden så han har så ont om mysiga mjuka byxor nu. Han tycker inte om jeans som mamma sin...ha ha.
Sen tittade jag lite till mig själv och min bullmage..
Blev så besviken på HLMs utbud av gravidkläder. H&M har ju lite, men suck....jag vill inte se ut som en tant bara för att jag är gravid. Inga snygga svarta lite tjockare höstbyxor. Mycket toppar och det har jag gott om. Överdelar och diverse koftor. Men byxor...eller kjolar...
Ja ja, letade vidare och det visade sig att det var enda utbudet av mammakläder i hela HLM. Suck.
Ett nytt halsband blev det och strumpbyxor.
Hem och handlade till tårtbak och fika med Patrik. Min man hämtade Ted och jag började på Pinocciotårtan. Nybakt tårta till Pappa min här hemma nu, garnerad och klar. Pappa min fyller nämligen år idag! Hurra!

Sen kände jag mer och mer hur ont jag har i ryggen. Har haft så ont i livmoderna i veckor nu....gått mer och mer bak i ryggen och nu i hela ryggen förutom nacken. Stack till i vänster sida precis. Riktigt högg som en kniv. Första tanken var just ischias. När jag var gravid med Ted kände jag inget av ryggont förutom att det blev tyngre och tyngre. Nu har jag så ont. Värktablett får vänta för trots att jag vet att Panodil och Alvedon är helt ok så ringer jag nog min barnmorska imorgon istället och ber om råd. Kanske sjukgymnastik. Träna är ju bra så det ska jag fortsätta med. Har lite lättare vikter redan på Pumpen. Just för att inte förta mig i just ryggen där jag är så svag. Tydligen....
Blev skitsur på Ted för en liten stund sedan...han har redan spillt och spillt idag och nu i soffan. Sitter med dåligt samvete och vill bara ha han hemma imorgon och mysa. Men han trivs så bra med att gå på dagis på fm ju.
Nej ska säga förlåt till min lille kille och mysa ner med honom, kalas klockan 18:00 för Pappa så vi hinner vila.
Fan vad jag hatar att ha såhär ont...


Kommentarer
Postat av: Helena o Leon

Hej!! Jag ska sälja lite mammakläder nu när bebis har kommit och däribland en super skön mammajeanskjol.. en mamalicious... Har lite allt möjligt.. en svart mammaklänning, o en grönmammaklännig o några byxor av olika slag.. Du är väl lite kortare än mig har jag för mig så längden passar nog.. Men kjolen rekommenderar jag.. jag ska liksom sälja allt då jag inte vill ha dem mer...



kan sälja en hel del redan nu.. Bor liksom just för tillfället i kjolen då den är skönast i detta v'der och detta tillständ:-)



Kram

2009-09-15 @ 17:09:13
Postat av: fine

ischiasnerven brukar ge kraftiga känningar i rumpan också, riktigt illa. Känner du något där? Hoppas det går över snart! Kramar

2009-09-15 @ 20:53:12
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: jennie

Heej hej!

Jag hade ruskiga problem med min rygg när ja väntade Melvin! Började nog känna av det redan i vecka 12 och de höll i sig må ja lova! Fast de va inte ryggen de gjorde ont i utan i häcken!

USCH säger jag bara! Hoppas de är tillfälligt, för de är INTE kul!

2009-09-21 @ 17:11:55
URL: http://mammajennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0