Prosit

och välkommen VECKA 18

Efter en nysning igår så har ryggen gått i tusen bitar känns det som. Ingen sömn eller ro. Ont hela tiden och det kvittar hur jag sitter, står, går, ligger så är det inget som hjälper. Trist och det gör mig så arg att behöva ha ont nu. Jag som skulle vara friskus genom graviditeten tänkte jag. Ingen spinning eller pump, orkar inte ens gå. Eller kan inte bara. Känns som om någon trampat på ryggen och stampat ett par gånger.

men vecka 18 har inletts nu och det känns som om det går i rasande fart nu.

Vecka 18
Du: Om du är förstföderska kanske du kan känna de första rörelserna nu. Men det är inte ovanligt eller konstigt om det dröjer ytterligare ett par veckor.
Fostret: Det ofödda barnet är nu cirka 18-19 cm långt och väger ca 170 gram. Fostret övar matsmältnings- och utsöndringsprocesserna genom att svälja fostervatten och låta det gå ut via urinblåsan. Tungan har redan fått smaklökar och fostret kan reagera på fostervattnets smak.


Text & bild från:niomanader.se

Jag känner livmodern tydligt nu. Hård och som en extra bulle i magen. Imorse var det jobbigt när man vaknar och är kissenödig, bebisen trycker på och ännu värre ryggen. Hade så ont så tårarna var nära att komma.
Har haft besök idag och är helt slut i kroppen nu. Städat och orkar inte ställa mig och göra mat, eller elda. Vill bara sitta nu men känner att det är dags att gå och kissa...IGEN. Ha ha ha..
Ska på sminkparty ikväll, hur ska man orka det utan att somna. Men ska bli kul att komma iväg lite. Anmäld till Gravidyoga nu med start den 1 nov. Det ska bli spännande! Lära sig att slappna av är nog viktigt. Jag har så svårt för att göra det.
Nu ska toan besökas igen och sen vilar jag en stund med Ted här. Känner hur det drar lite i magen nu. Växer och växer...hihi.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Javisst! Jag har de fyra boxarna, dock inte den femte, vilket är synd ;/ Så jag har snart tittat om alla säsonger, riktigt bra är de! Men jag laddar hem säsong 6 nu, så man ligger alltid två avsnitt före än vad som visas i Sverige :) Men dock tycker jag inte att säsong 6 är lika bra som de andra! :D Men Despan är sjuuuuukt bra! :D

2009-10-09 @ 21:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0