Vår förrätt

Idag jobb till 14, och ja det var liiite kallt att cykla. Men dagen den gick fort. Kommer cyklandes hem och ser mina pojkar ute i trädgården och krattar upp dom sista löven och alla grenar från träden. FINT blev det och jag var ju tvungen att rätta till lite jag med.
Blev en tur in till stan, handlade inför min Pks 28 årsdag på torsdag, samt annat välbehövt.
Kommer hem och Patrik gör vår förrätt just för att vi vill smaka innnan!

Jag och Ted roar oss med att baka till födelsedagen, blev kokostoppar och schackrutor. Patriks önskan om schackrutor.
 

Vi dukar i vardagsrummet och smaskar i oss. Ted godkände rätten med! Kommer bli en form av laxrullar med rostat vitlöksbröd samt lite mer grönt till. Vi har inte "döpt" förrätten än. Blir en liten mix av vad vi tycker om! Låter fint!

Lite Bröllopsfix har det med hunnits med, för idag är det 41 dagar kvar!

Förrätt

Inköpslista till Tyskland

Gått igenom Budget
Samt, vad har vi kvar att spendera pengar på?
Vi har verkligen inte rört kassan på länge, förrän nu när jag köpte mina skor. Tycker att vi varit så duktiga, samtidigt lite snåla. Kan man låta bli att röra och betala från lönen så gör man ju det. Klapp på axeln till oss. Har små kuvert med pengar i (kom inte och råna oss nu!!) till var och en sak....Personal till festen.....pengar till Tyskland..osv.

Bestämt dag med frissan Malin! Påskafton på förmiddagen ska vi träffas, mailat om tid och platsförfrågan med. SUPERKUL! Nu ska jag bara bestämma mig om håret med.
 

Imorgon ett väldigt viktigt samtal att ringa, nämligen sömmerskan.
NU VILL JAG PROVA MIN KLÄNNING MED SKOR TILL!!! Jag längtar så efter att få vara Prinsessa för en dag. Får min Prince Charming och leva Happily Ever After.

Tittade på "Vårt bröllop i era händer". Synd för dte blåser så ute så det stör på tvn hela tiden. Men jag kan inte fatta att dom hann med. Herregud!! Jisses...mållös!
Jag fick lite inspiration och lite nerver. Jag fick lite jaha, tankar och tänker att kan dom på sex dagar så...ha ha. Varför vara så nervös. Ta det Piano. Älskar det dom gjorde med tygerna. Är det möjligt för oss, budgeten tillåter det. Vem ska sy? Ha ha, det vet jag! Nu rullar min fantasi iväg. Snälla låt den få göra det.
Roligt för när jag tittade på tv (för ovanlighetens skull) så skrev Patrik inköpslistan. Jag skulle ju såklart lägga mig i.
Han hade glömt dryck till brudskålen. Berättade vad det skulle vara...Han skrev
- Mousserande Vin (Gärna rosa)
Då kommer Bride to be och spottar ur sig...
 Vår "personal shopper" Svärmor min! Hon ska införskaffa drycken till vår Fest!!!
- VA, vaddå "gärna rosa", det SKA vara rosa!!!

Då skrattade Patrik och ändrade det med ett glatt humör. VAD JAG ÄLSKAR DEN MANNEN!



Något som surrar i mitt huvud nu är...

Dekoration på festen, hur ska det se ut? Tyger?
Tårtan
Klänning   Skor   Slöja   Mig   underkläder...
Visst blir man snurrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0