Älskade vänner

Igår blev det ingen romantisk tillställning som jag trodde...ha ha
Pk lurade mig TOTALT!
- Kolla vad jag har på kontot gumman!
- Jag duschar sen..
- Nej nej, låt han sova...
- Psss...psss....visk visk..

Nu när jag tänker efter så fanns alla ledtrådar där.
Jag studsade runt som en boll hemma, ha ha. Drack kaffe och väntade på att Patrik skulle bli klar.
När jag skulle ner i hallen såg jag att allt var nere, min väska, Teds "sova över väska" samt allt annat. Så jag hade verkligen ingen aning!
Fick ögonbindel och fick vänta i vår hall, sen leder min Patrik mig ut.
Jag hör en bil....nej nej nej
- Vad gör Pappa här?????? Nej det är inte Pappas bil.
Jag hörde hur det inte var min pappas bil som kom körandes och stannade. Min första tanke var ändå Pappa. Håller Patrik i handen...Jag får en annan hand i min hand...hm..vill känna lite på den handen men det fick jag inte.
Sätter in mig i bilen och sen släpper Pk min hand. Då blev jag rädd och tårarna kom. Pinsamt va? Men det var ingen som såg det.
- Vi ses ikväll gumman! Hejdå!!
Nej nej nej...vad är detta?? Min väska, är min väska med???
Vi kör iväg och jag hör rätt så snart att det är en bil med automatväxellåda. Jag sitter och traggar en stund sen bara koncenterar jag mig på att luska ut. Luktar och chauffören säger inte ett pip. Någon tjoar i baksätet och jag hör minsann inte vem det är. Det snurrar och snurrar, någon som kör i en rondell kanske?
Får gå ur bilen, känns som om jag går in i ett garage. Nu blev jag nervös....
Fick ett nyp i rumpan, tänkte direkt Angelica!!!
En dörr öppnas och då känner jag "hemma hos Angelica doften".
- Vi är i ANGELICAS HUS...LÄGENHET!!
Mycket rikigt, dom tar av ögonbindel och där står dom, mina TÄRNOR.
Angelica, Emily och Erica! Vda chockad jag blev! Höll på att tappa hakan. Är i chocktillstånd ett tag, flickorna berättar vad som ska hända. Men det får bli en hemlighet, för det är något som Patrik inte får veta. Fast jag vet att han anar lite..
Vi hade så kul, Emily drack sitt förstaglas vin på evigheter och Erica snubblade runder med kameran, Nana stod för dne goda maten som vanligt. VILKEN KOCK! Det bästa av allt är att jag fick slappna av, känna mig uppassad, och inte ha kontroll. Så skönt att nu har en stor grej löst sig för mig, nu kan jag släppa det och lita på mina tärnor som har ansvaret! Vilken chock jag fick men oj vad nöjd jag blev! Finns inga finare vänner än ni! Ni tre är så fina!Var del 1 av möhippa...ha ha. Ja ja, jag ska vara ärlig och säga att jag tänkte att är detta min möhippa så är det lite lite folk. Har jag inte fler vänner som jag ställt upp för, ävenom dom inte är mina tärnor. Men det var som sagt var inte Möhippan. Bara mina vänner (inte så bara) som ville busa lite och få mig att känna mig som en BLIVANDE BRUD! För nu gör jag det! Tack och åter TACK!!
  
http://emilystankar.webblogg.se/

Jag visade saker som bara dom får se. Jag kände verkligen att detta är mina vänner!
Efter lite vin och prat så fick jag skjuts hem...väl hemma tror PK att jag är arg..vilket jag inte var, utan bara glad!
Ted får somna snabbt...Somnade i Pks armar. UNDERBART!
Vad ni är fina!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Min fina tös! Du är en sann vän, jag älskar dig för den fina människan du är. Du förtjänar all lycka.

Du och jag, natt och dag!!

2009-03-12 @ 22:55:13
URL: http://nanastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0