Den eviga staden

Passen beställda, sjukvårdskort från F-kassan, tågbiljetter beställda, flyg och hotell bokat. Kollat igenom försäkringar och rubbet är klart! Fixat en resväska till..
Vad mycket att ordna, men kul!
Vi ska åka på del 2 i VÅR HONEYMOON! Del två blir fem dagar i "Den eviga staden" ROM. Ska bli så härligt!
Just nu håller jag på med en reserutt. Måste man nästan ha, lite planering för det är mycket man inte vill missa...
Det jag ser fram emot mest är..

Colosseum (gissa om jag kommer gråta när jag ser det??)
Photo Rom, Italien
Vatikanen Peterskyrkan Påvens grav utsikten
Forum Romanum
Palatino
Pantheon
Photo Rom, Italien
Fontana Di Trevi
Photo Rom, Italien
Spanska trappan
Marknaden i Porta Portese
Piazza Del Popol

mm.

Förutom dessa sevärdheter ska vi bo på fint hotell! Frukost ingår och pool att svalka sig i. Restaurang och bar. Kanske en drink på kvällen, sen en kvällsdopp?
Hotellet heter  Cristoforo Colombo ****

Cristoforo Colombo, Rom - hotell Photo

 

Sista dagen vi är i Rom ska vi ut till Flyplasten som ligger vid Medelhavet och ta oss ett dopp innan flyget går hem till Sverige igen. Vilket går fort...ca 2 timmar.

Gissa om jag längtar!!

Vi valde just Rom för att...
Båda är intresserade av historian kring Rom. Alla sevärdheter väger tungt! Bara att få se Vatikanen är ju power! Se hur Påven bor samt alla kyrkor. Favoritfilmen är Gladiator som vi även såg på vår första Honeymoon.
Vi vill inte resa för att sola och bada en vecka, gärna det med...men med måtta. Vi vill båda se! Colosseum kommer att bli mäktigt att se! Gäller att ha vattenflaskan i handen. Varmt i aug i Rom..Well well. Vi kommer se mycket! Det var det vi ville....Valde något som båda vill till. Bada kan vi göra i poolen på kvällen...tsss.
Det får bli Karibien då vi har mer tid och större reskassa...
Japan får vänta Pk...där behöver man mer tid
Egypten får jag väll locka med mig någon annan till...

Nu ska jag krypa ner till min Kullis!

Kommentarer
Postat av: fine

åh så underbart ni kommer att få det! =) när åker ni?



hihi, häromdagen satt jag och valde ut två bilder på mig och min mamma resp min pappa som jag skulle förstora och där i albumet fanns bilder från en julavslutning, och vem såg jag inte där utan min tilling, du var så liten och söööt! Och tänk, nu har du en liten en som också är så söt... han brås på mor sin ;)



Jag hoppas verkligen vi kan ses nu när jag är nere och härjar rundor!

Kramar

2009-07-12 @ 23:28:18
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0