Utan Katten

Tidig morgon och promenad till jobbet!!
Jobbade så svetten lackade, ja helt ärligt. Var helt slut efter denna dagen till 15:30...Patrik hämtar mig och vi handlar. Hem till Svärmor där barnen busade för fullt. Katarina och Helene kom, vi monterade den nya träningsmaskinen som vi delat på! Sen provade alla, Helene skulle såklart som vanligt vara värst. Var får hon allt ifrån?
Vår fantasi flög iväg när vi pratade om jobb och matlagning, samt diverse vardagliga bekymmer.
Hu vad fantasi man har, för att då inte tala om Fru Dahl. Men tokigt rolig är hon när hon sprätter med "Porschen" och spelar Gunter på högsta volym.

VI TRE kör hem, vad jag hade blivit glad för en barnfri kväll och natt nu. Men det visade sig att det skulle lösa sig i vilket fall som helst. Jag kom hem med mina pojkar och kände...NEJ. Nu får det faktiskt räcka, Ted kan sova i sin egna säng. Jag är så trött på att..ja ha det såhär. Inget kärleksliv om man har en liten 3½ åring mellan mannen sin och sig själv. Jag tycker det är supermysigt att sova med Ted. Men inte varje natt och var gång man ska somna. Nej nej nej, inget syskon på gång ni som tror det för det får jag höra ideligen. NEJ NEJ NEJ har jag ju sagt. Jag vill bara ha some time alone with my husband to be. Visst kan man ta en snabbis på toa eller på soffan. Men hallå, alla som har småbarn vet att det är inte bara det som saken handlar om. Det handlar om NÄRHET och ÖMHET. Sex är mindre viktigt när man jämför, och det är just denna närheten och stillsammheten tillsammans som varit fruktansvärt dåligt här hemma.
Det är bara så, båda jobbar, hemmet att sköta, träning, vara mamma och pappa, träffa vänner och släkt....bla bla bla...sen ska man hinna renovera detta sovrum med, står sjukt stilla. Varför, jo var är tiden?

Så idag (kunde suttit och printat ner en hel novell om hur jag känner nu men jag skippar det) fick Ted efter många om och men somna i sin egna säng. Det gick lite trögt i början, men han somnade!! Sover nu gott i vettig tid. Jag ska ta en dusch sen ska jag och Patrik se en film. Om han skulle vakna så går jag upp med honom, inte att man ska "tvinga in honom" i sitt rum igen. Nej, helt ok bara han SOMNAR i sin säng. Vad skulle vi göra utan KATTEN IZOR som spinner, "bäddar" (så som katter gör när dom ska sova och mysa till det) och kryper ner hos TED. VILKEN KATT!

För att tala mer om KÄNSLOR så kan jag ju berätta att jag ideligen, natt efter natt drömmer mardrömmar om bröllopet. Och till 99% av drömmarna är slöjan med i bilden. Fattar inte det, har faktiskt inte tittat i min drömtydarbok. Kanske hade varit en idé?


Det bubblar massor inom en nu, hit och dit ner och upp. Det ska göras och alla som tror att jag och planerat så mycket, tjoflöjt. Klart att jag gjort, vem gör inte det och längtar efter sin bröllopsdag, en dag som man drömt om sedan man var liten...men det ska UTFÖRAS MED KÄRA VÄNNER. Åh, känner verkligen att jag behöver skriva av mig...
Jag har massvis att göra i veckan, nästa helg ska jag och PATRIK ta en tripp till en större stad och införskaffa en massa som vi har kvar att köpa. Ikväll har jag gått igenom vår budget och det ser strålande ut!!! Känns så skönt att det som vi trodde skulle vara svårt, det är klart!! Med plus! Jag tycker att vi har varit så ekonomiska och duktiga! Fast att det kostade mer än beräknat. Det enda jag skulle vilja är att vinna en 10.000 kr till en som filmar hela dagen...ha ha ha. Då hade man sluppit tänka på det med. För just nu har vi INGEN! (VIGSEL, MINGEL, FEST....mm)
Jag tycker det är så kul att pratat om det, men jag känner inte för det längre alls. Känns som om alla är så trötta på att lyssna på det. När det är NU det är nära (99 dagar idag). Så jag ska ärligt säga att jag skäms för att prata om det. Varför ska man behöva göra det. Självklart inte med alla, långt ifrån har många underbara omkring mig....men.
Sen att inte fråga eller iallafall låtsas bry sig för tusan! Well well.
Jag och Patrik ska helt enkelt göra som VI VILL. Sluta lyssna på allas "gör så" eller "nej dte tycker jag inte". Ha ha, klart att man kan fråga och BE om råd....men vi ser ju verkligen samma saker jag och Kullis. That´s why i love him so!
Bara detta med mina tärnor, att dom ska ha SVARTA klänningar...Åh vad jag fått massa med kommentarer för detta. Jag är så less på att höra det! Men hur enkelt är det att hitta tre gammelrosa klänningar till fyra helt olika töser?
Har även bestämt oss för svarta linnelöpare i mitten av borden på dom vita linnedukarna, bara en som jag berättat det för som tyckte det skulle vara snyggt. Okej, vi bryter av med en smal rosa i mitten. Det vi tänker på är alla rosa blommor som vi kommer ha....Man ska ju ha lite av varje...ellerhur. Vi får se hur vi gör, men vi gör som vi vill. Vi tycker det är skitsnyggt iallafall.



Nej, nu har jag fått spy av mig lite. Kände verkligen att det behövdes, snart är handbollen slut och då är det P&J time. Ska hoppa in i duschen nu för det behövs efter en jobbedag och lite träning på den nya maskinen...
ta ta

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ni gör helt rätt i att göra som ni vill, det är ert bröllop, ert minne er DAG!

Dessutom lät det snyggt med svarta dukar som bryter av mot allt det vita, och tärnor i svart kommer bli kanon! =)

2009-01-24 @ 23:02:08
Postat av: fine

svarta klänningar kommer ju bli läckert! :)

2009-01-26 @ 17:56:16
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Fru Larsson

Kollade i vårt drömlexikon och letade efter slöja, men jag hittade inget...synd, hade varit kul att veta vad det betyder. Tycker ni gör rätt i att bara lyssna på varandra o inte göra bröllop för publikens skull! Det är ju ni som ska gifta er!

2009-01-26 @ 20:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0