Nu börjar jag bli arg på detta virus

Nu börjar jag bli riktigt arg på detta virus som inte vill ge med sig!
Ted har feber idag igen!!! Jättetrött lite kille, han har inte ätit något och dricker gör han som tur är.

Patrik ska vi inte bara tala om, han ligger just nu med 40 graders feber och är helt okontaktbar. Han har jag bäddat ner i sovrummet och pillat i en IPREN. Han som började bli pigg igårkväll....så vaknar han med detta. Han blev rikigt ledsen och sade:
- Nu vill jag bara bli frisk!!
Inget kul alls detta!!! Inte bara vi utan även Svärmor och Svärfar som ligger dåliga, även där Svärfar fortfarande superkass. Katarina, Håkan och alla ungarna med. För trist detta!!
Jag är fortfarande snorig och yr. Tröttare än vanligt och ja...ni vet. Men börjar ändå bli mitt vanliga rastlösa jag igen. Dom som känner mig vet att jag verkligen avskyr att sitta innelåst såhär!!!

I förmiddags var jag tvungen att komma UT I LUFTEN. Därför pallrade jag mig och och tog ner alla julslingor (bocken, riset och granen) Tog bort allt ris från bocken, sopade, tog väck granen och plockade räliga fimpar. Piffade till det lite för nu vill jag ha VÅR! Vår och frisk luft!  Passade faktiskt på att tvätta Pärlan med medans jag ändå höll på. Hon var sååå grymt skitig! Men nu kan man kalla henne Pärlan igen.
Helt slut nu efter saker som blev gjorda inne med, kattlådan tvättad och tvätt i maskinen. Ingen tvätt kvar sen...puh.

Denna helgen skulle vi gjort så mycket...
Ätit gott, kanske grillat. Helene och Niklas skulle kommit, vet fortfarande inte hur vi ska göra. Vill ju absolut inte smitta ner dom nu!
Åkt till VÄLA för att skaffa en massa till bröllopet jag och Patrik.
Men det som skulle gjorts blev inte gjort, jag vet bara inte hur jag ska kunna sitta inne imorgon med?!
Vem vet, kanske ett mirakel sker och Patrik är pigg imorgon? Ted har en hemsk hosta!
Nu tycker jag att viruset kan flyga sin kos igen!!!
Visst ingen brådska med det vi ska skaffa, eller...Nu i veckan är det 3 månader kvar...Börjar få lite smått panik. Men det känns som om man kan skaffa rätt så mycket på en dag! Får man bara chans att vara friska och komma iväg så! Då kan vi nog beta av en del på våran "att göra lista"

Bestämde iallafall psalmer igårkväll, valt två stycken. Tycker dom är så fina båda två.

Nu ska jag ta hand om min lille kille.....om jag bara kunde trolla mina pojkar friska!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0