Livets fester

Säsongens blommor

Varje säsong har sin charm och sina blommor. Välj bukett därefter. Det är enklast, vackrast och billigast.




VÅR
tulpan.jpg

Tulpan: Vackra både i brudbuketten och som bordsarrangemang. Håll buketten enfärgad med något grönt som en manschett.

Liljekonvalj: Lyxigt, särskilt tillsammans med kamelia och gardenia.

Fresia: Vacker tillsammans med rosor. Passar också bra i håret.

Ranunkel: Passar utmärkt med pioner. Dessutom snygg att dekorera borden med.

Pion: Omåttligt populär i buketterna just nu. Lägg en blomma i en glasskål fylld med vatten så har du perfekta bordsdekorationer.

Magnolia: Majestätisk tillsammans med en kal gren och en massa slingrande gröna blad. Blomman är relativt dyr så om ni ska dekorera många bord kan ni välja att lägga en gren i ett vattenbad tillsammans med rosor.

Det ser ut som om det blir Pioner, rosor och en kvist av bonzaiträd i min bukett.
Tärnorna kommer ha rosor i sina och Patriks corsage vet vi inte än.
Vet att jag vill ha knoppar i min brudbukett! Det är så fint!


Just nu längtar jag till Bröllopsmässan "Livets fester" som jag och min blivande Svägerska ska till på söndag!
http://www.livetsfester.se/


Kommentarer
Postat av: Tinna

Åhh jag vill med se den filmen Bride Wars...

Önskar dig en fin helg

KRAMAR

2009-01-16 @ 12:31:44
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

Kolla din mail, gumman =)

2009-01-16 @ 13:42:04
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0