Storbak

Har bakat limpor och grahamsbullar! Vad goda bullarna blev, brödet är ännu inte smakat. Precis kommit från ugnen och nu ligger där en Pinocciotårta i ugnen och gräddas för fullt. Ska slå ihopa till lite muffins med nu. Riktigt storbak här idag och här luktar så ljuvligt. Bakdoften är underbar ju! Mellan tårtbottnarna har jag sen vispgrädde och annanas. Det är mumma!
Patrik håller på för fullt med motorsågen och har gjort hela fm. Sågar vår ved så att den sen kan kapas imorgon. Det sista kvar nu bara känns så skönt att vi sen har uppvärmning till vårt hus i över ett år. Helt gratis! Jobb är det med att hålla värmen men det är ju nice att det är helt gratis. Åh vad den brummar utanför och här inne luktar det bak. Städat och har ni den sista maskinen tvätt att hänga upp med. Sen är jag ifatt med tvätten efter resan! Ikväll måste man ju ha något av sina nya italienska plagg på sig, får se vilket av dom det blir! Till det örhängena eller armbandet kanske? Nu ska jag fortästta med mitt bak, tårtan doftar klar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0