Fiskelycka

Idag så var det ledig på schemat. Skulle haft Ted på dagis för att räkna matte...men valde att han honom hemma. Vi körde ner till Getahålan och solade och badade! Efter 2 timmar var det dags att köra hem och göra mat, mötte Pk som var på väg till en kvälls jobb. Puss och hejdå. Ungefär vad vi träffats nu i två långa dagar. Blir så ibland.
Hem mat tvätt dammsuga ringa telefonsamtal.....ringer...
Sen tog vi en promenad ner till Sjöstugan och åt glass! Tyvärr var lakritsglassen slut..Men gott var det ändå.
Traskade hem igen. Pappsen min kom, fiske på G! Katarina kom snabbt och jag hjälpte henne med en födelsesak.
Sen bar det av! Jag och två av mina favvispojkar!



@ our secret place. Min fina Ted med sin Moffe!



Flickor kan med fiska! Jag fick tre fina småttisar vid namn Mörtar...samt en liten brax. That´s it!



Ted klappar fiskarna i spannen!





Ted med sin bäste vän. Även min.



Vi fiskade och fiskade. Man blev som förtrollad. En hel dag utan en droppe regn. En hel dag med sol och en kväll att spendera ute. Från klockan 18:00 till klockan närmade sig 22...Vi var fast! Ha ha. Lyckades fånga på film då Pappa tar sin brax. Största vi fick, inte stor enligt Storfiskaren Pappa (FÖR MIN PAPPA HAN ÄR VÄRLDENS BÄSTA FISKARE)...men enligt mig om man jämför med dom andra småttisarna.
Var grymt häftigt när vi såg Karparna. Ni vet när man ser en haj simma...man ser vågorna och att något leder vågorna. Det såg vi flera gånger ikväll..men inga hajar inte. Karpar! Måste vara stora. En karp hoppade och lekte över vattnet. En lekte en vassen intill oss. Mysigt och magiskt att se vilket liv naturen har. Härligt att få one on one time med Pappsen. Som sagt för mig är det inte mamma, utan detta är Pappas flicka. Ha ha. Vem hjälpte mig vika bröllopsinbjudningar? Vem fixade mycket med vår fest? Vem blir Ted själaglad när han ser? Jo min Pappa. Vad jag tycker mycket om dig. Vad fisk vi fick. Imorgon antar både jag och Pk utmaningen. Samt grillning! Patrik har semester imorgon och jag är ledig. Semester imorgon igen!!!! Härligt! Tänk vad man kan se fram emot en dag?


Närmar oss bästa gatan ever! Vår gata. Månen lyser! Ted sitter fram hos Moffe såklart!

Tack för ikväll grabbar!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som en kanon fin kväll!!!!

2009-08-06 @ 08:43:41
Postat av: ida

Åhh vad mysigt det låter!!=) fiska var skit länge sen jag gjorde. har abra fiskat krabbor det senaste!

2009-08-06 @ 22:33:22
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Fru Sessan

Hej Fru Kullberg =) Hur lever livet som fru =) Minst lika härligt som jag har det, hoppas jag =)



Har nu äntligen fått våra fotografbilder och har lagt ut dem på bloggen nu! =) Drömmer mig bort till bröllopet igen, priceless =)



Tusen kramar från Fru Sessan

2009-08-06 @ 23:56:54
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0