Möte med Toastmadame & Värdinna

Igårkväll bjöds det på många goda skratt! Efter god mat och kaffe! Alla tittade på "Vårt bröllop i era händer" & och alla suckade över Brudparets höga förväntningar men låga budget.
Hur kan man begära silverbestick, kristallglas och linnéservetter med en sådan budget dom hade? Ja, det slutade med en fest i ett Bussgarage!!! Jisses då!! Snälla nån...ja ja. Glada var brudparet iallafall, kanske huvudsaken.

    

   


IDAG LEDIGA DAG, idag 26 dagar kvar tills kyrk klockorna ringer!
Solen sken och jag lämnade Pärlan i morse med Ted, sen promenerade vi hem igen och plockade blommor. Rastlösa båda två...så vi tog oss en promenad på 2 timmar. Behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag missar träningen ikväll tänkte jag. Piff & Puff kommer ju! Vill jag inte missa för allt i världen!

Blev ner till ankdammen och sen vidare för att kolla in platsen där (en av dom) vi ska fotas innan vigsel.
   
Denna platsen är MAGISK! Just nu ser den inte såååå rolig ut med ingen grönska eller blommor så långt ögat når. Men till VALBORG så brukar här vara ett HAV AV VITSIPPOR. Hittade en plats till på detta stället med två träd och sen utsikt över sjön. KAN DET BLI BÄTTRE? Nej tror inte det.

Våra gäster anlände sedan klockan 18:00.
   
 Toastmadame Helene och Värdinna Katarina!! FICK MYCKET HJÄLP IKVÄLL. Vad skulle vi göra utan er 2?

Menyn bestämdes samt "DÖPTES"
BORDSPLACERING KLAR
Tider från vigsel till tårtan. Litet schema som våra flickor kan följa...
Kort presentation om alla gäster är så gott som klar
Vigselprogram fick jag hjälp med och det ska Helene knäpa lite på samt en ny bordslpacering att ha i mitten av festhäftet. Hon får ju göra en ny nu när bordens placering har ändrats.


    

Vi hade alla väldigt kul då vi skulle skriva om dom som var kvar, samt att Fru Dahl tycker det är väldigt kul att "lägga till". Men lite får man censurera...eller??
Tiden sprang iväg, ett möte till är bestämt! Tänk vad kul man kan ha...Var får dom allt ifrån??
VILKET SJUKT BRA VAL AV TOASTMADAME OCH VÄRDINNA!! Finns ingen som har haft eller ska ha bättre. DET VILL JAG LOVA. Dom kommer liva upp festen, vi vill ju ha ROLIG FEST!!

Så nu har "bröllopsfixarveckan" börjat. Fått en del gjort idag, ringt floristen som en galning. Inget svar på hela dagen. Ska minsann köra dit imorgon fm...om nu bilen håller. Ha ha, lär vi märka! Hon ska ju beställa hem rosorna till oss...Avelanche. Samt att vi ska bestämma bordsdekorationer och corsage.
Mätt och tänkt ut ungefär hur mycket band jag behöver till våra festhäften som ska knytas ihopa.
Måste in till stan imorgon fm...suck. Ett måste. Suck igen. Ja ja, vilken trevlig kväll vi har haft! Kul att se att Pk verkligen vill involvera sig mer och mer. Åter till festhäftet...ta ta

BY THE WAY....TACK HELENE OCH KATARINA. Finisar!



Kommentarer
Postat av: fine

åh, fastän jag inte har varit i Vittsjö på flera flera år så vet jag precis vart bilderna är tagna, tänk så mycket barndomsminnen som kom fram nu...



Det kommer verkligen blir helt magiskt.. =)

2009-04-07 @ 06:22:22
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: ida

åhh det kommer bli kanon med bilder där uppe. sååå fint med alla vitsippor!

2009-04-07 @ 21:52:26
URL: http://lejdan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0