Soliga onsdag

Vilken solig dag! Så varmt och skönt. På fm var vi inne, Ted skulle tvunget se Bambi, men den är ju sååå bra!

Sen tog vi en promenad ner till byn, mjölken slut...panik. Det var så skönt att komma ut. Gick förbi Moffes jobb och tittade in som vanligt. Hem och var ute en stund, sen kom Patrik hem.

Vi åt, drack kaffe som vi alltid gör när han kommit hem. Efter det sågade Patrik upp all panel som suttit i vårt tak i sovrummet. Bar ner allt i pannrummet, det är bra att elda med. Tittat ut nytt tak vi vill ha, men tapet kan vi inte helt bestämma oss för. Vi vet ju ännu inte hur golvet ser ut under den hemska plastmattan. Så det får vi nog kolla, så att vi vet hur vi ska göra med det. Men vi hann med en hel del. Fixade och donade i källaren lite med.

Svägerska Katarina med barnen kom, Ted fick busa med kusinerna. Vi drack the och åt pepparkakor. Pratade bröllop såklart, visade bilder, pratade musik och klänningen såklart. Blev en mysig kväll, borde vi göra oftare. Men dte lovade vi varandra att det får bli ändring på detta! Ha ha. Fina Katarina som är såååå omtänksam. Vet inte någon som är så genomsnäll som hon är. Sen pratade vi såklart hemlisar och skvaller med.
Pappa kom på en kopp kaffe, planerade för helgen. Nu sover Ted, Patrik med...förmodar det iallafall. Jag har betalt vårt bröllopsparaply....Nu ska jag sova med. Imorgon är det upp och jobba.

Dom släppte tyvärr inte vårt honeymoon mål idag. Annars hade jag pyst till Tyringe. Men tar väll två veckor till, sen kan vi boka vår bröllopsresa med. Känns ju spännande att ha något sådant gjort. Bara vi två i en vecka, mysa. Åh!



Kommentarer
Postat av: Sessan

Men då har du köpt lite grann. Vi skjuter på det, för att vi väntar på 2009 års kollektioner och då har man ju fler valmöjligheter!



Förutom blivande brud är jag blivande beteendevetare i psykologi oxå =) Tar examen i januari! Ska bli underbart! Får se om jag ska läsa en termin till, så har jag en magisterexamen! Sjuksköterska är ju jättebra, men varför inte bli läkare? Det är ju läkarbrist lite här och var?

2008-09-24 @ 21:45:26
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Tinna

Vilken härlig bild ? Har ni bestämt var ni ska åka på bröllopsresa ? Vi åkte till Rhodos dagen efter vårt bröllop...underbart



Jag är hemma och är mammaledig till den 1 e april. Sedan -91 har jag jobbat som usk och är rehabassistent fram tills det då jag var med om en trafikolycka -03... har inte jobbat inom vården sedan dess... Jag jobbade med äldre på Qvarngården i Stoby...(därför jag är en jobbig anhörig..fniss)



Hoppas din dag har varit fin och att du mår bättre efter helgen.

KRAMAR

2008-09-25 @ 20:13:32
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0