My Maids

Tärnan hjälper bruden och står vid sidan av altaret. Under vigseln håller hon i brudbuketten. Förutom att hålla tal förväntas hon även att anordna en möhippa för den blivande bruden. Tärnorna kan vara fler och följer efter brudparet/bruden in i kyrkan ledsagade av marskalkar.

Bridesmaids, In, Me, Straping Flowers, Pink, Red, Bridesmaids, Brides bouquet


Bridesmaids, Jim hjelm, Black Är den inte grymt snygg!!??
Pink, Dress, Bridesmaids, Bride 
Wedding, Dress, Lazaro, Aubrey aaron, Bridal gown, Wedding gown

Denna bilden får mig att rysa! Så grymt fin!

Jag har (vet ett tag sedan) satt ihop ett litet kollage på en brud med sina tänor...Bilder som jag inte kan få ur mitt huvud. Bilder som jag vill ha på mig och mina tänor, precis som jag gjort ett kollage på brudpar.
Det är bara det att just det ansvaret får mina tänor under tiden då vi gör vid oss tillsammans!
Många bilder som fotografen kan ta med, innan vi går in i kyrkan, innan kyrkporten öppnas. Tärnorna rättar till släpet...
Ja, ni vet! Jag visste att jag skulle ha tärnor. En viktig dag för både mig och Patrik. Han har valt att inte ha någon Best man eller några marskalkar. Men tänor vill jag ju så gärna ha.
Tycker det känns så gulligt av alla mina FYRA tänor att dom går med på att stå för sina klänningar!
Har nu helt 100 % bestämt att dom ska ha svarta klänningar! Svart klär alla!!! Sen kommer vi inte leta efter långa tänrklänningar utan knälånga. Kan man köpa i vilken affär som helst ju. Funderar på om dom ska ha en viss sorts skor med, kanske rosa? Dom kommer få en varsin tärnbukett, jag tror även där att den kommer vara helt gammelrosa.

Red, Bridesmaids, Brown, Photography, Fina photography
Tycker det är så snyggt när brudens bukett är annorlunda än tärnornas!!

En sak till som hade varit pricken över i är att när vi gör vid oss tillsammans får alla sitt hår vidgjort samt smink.
Gäller bara att hitta en vänlig själ som gör detta till bra pris! Jag känner inte att jag vill bli sminkad inne på KICKS och alla tärnorna ska titta på. Nej nej...klart att det är min och Patriks dag. Men...hey...man kan väll dela med sig?
Pink, Bridesmaids
Spex är kul! Tänk er dessa rosa klänningar fast svarta..gärna med ett gammelrosa sidenband istället för vitt....FINT!!

Green, Bridesmaids 


Orange, Bridesmaids Lite girltalk innan man blir FRU.

Jag tycker det känns så bra i mitt val av tänor. Alla fyra är så olika, men ändå lika. Alla har sin egna personlighet och små egenskaper som jag avgudar!
Erica Emily Nana & Tina

Just nu letar jag frisör och någon som är grym på att sminka, som gärna kommer hem till någon av oss och hjälper oss med detta??? Nu ska jag ringa Ems!!
Pink, Dress, Bridesmaids, Bride, Mermaid, Veil, Gown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0