Brudgummens kläder klara!



Ännu en sak att pricka av från vår lista! Något så superviktigt!!!

Igår körde jag och Patrik till Ateljé MB i Vinslöv...Vi hade bestämt oss för Kavaj och plastrong. Men det visade sig att det blev något helt annat. Fick så bra hjälp och med måttet på Patriks hals (kragmått) så plockade Anders fram hela utstyrseln. Han hade allt på sig förutom sina egna kalsonger!

Byxor, skjorta, strumpor, skor, hängsler, väst, plastrong, näsduk samt Frockcoat. SÅ GRYMT STILIG när han var färdigklädd så tårarna kom på mig. Jisses, nej men oj oj oj vad snygg han är. WOW! Jag bara stod där och småfnittrade och log som en blivande brud ska göra.
Så det blev frockcoat från De Renouard, ett italienskt märke. Dyrt men snyggt, den hyr vi.

Hittade tyvärr ingen bild på den men den är lite randig...
 

Svart byxor, samt svarta lackskor. Sen ska han ha en såååå fin väst från Cavaliere, platstrong och näsduk. Men den bilden hittade jag iallafall!!

Tänk att denna västen ska min blivande ha, samt den ursnygga plastrongen och den lilla näsduken. Vi provade med en corsage på, men vi tyckte det såg så fjöntigt ut. Vi funderar på att strunta i corsagen. Eller be floristen göra en minimal corsage.
 


Anledningen till att det blev frockcoat är för att det är så snyggt! Vi hade tänkt oss kavaj, men han tyckte att ska alla andra ha Mörk kostym (Bröllopets klädkod) så ska brudgummen vara lite finare. Samt att han visst passade i det trots att han är lite kort i rocken. Står på massa hemsidor att om man är kort i rocken så ska man inte ha FROCKCOAT men Patrik var så grymt snygg i den! Jag kan inte smälta det!! Jag tog en massa bilder med Svärmors mobil, får ju inte fota med kamera. Men vi fattar inte hru vi får över bilderna bara. Ha ha ha...Jag vill bara visa hela världen hur snygg min MAN kommer vara!!! Kan inte få ut bilden ur huvudet.

Jag ÄLSKAR VERKLIGEN DENNA UNDERBARA MAN!

Kommer med blommor och snus till mina fina Svärföräldrar som passat Ted! Ställer alltid upp! Visar bilder på brudgummen!! Åh, en sån stilig son ni har!!!


Blivande brudgummen med sin brud 070915 på vår toastmadames bröllop!
Som Patrik säger...Me and me Wife to be!

Frockcoat

Frockcoaten är en modernare (i mina ögon fräckare), mångsidigare och flexiblare variant av jacketten och är också ett typiskt elegant bröllopsplagg för brudgum och bestman. Inga andra gäster skall bära frockcoat och plagget bärs normalt inte i andra sammanhang (förvänta dig därför inte att finna denna klädnorm på ett inbjudningskort).

Kavajen är att jämställa med en vanlig kostymkavaj, fast längre. Den är inte snett skuren framtill som en jackett (som egentligen har mer gemensamt med en frack). Ett varningens finger kan dock vara på sin plats. Frockcoat (och egentligen även jackett) bör du kanske undvika om du anser dig vara kort i rocken. Risken finns annars för att du ser ännu kompaktare ut bakifrån (när du står vid altaret). Återigen är det naturligtvis du själv som avgör. Här har du under alla omständligheter betydligt friare händer än med smoking, frack och jackett. Frockcoat kan du välja i en mängd olika färger (vit, beige, äggskal, ljusgrå, svart, brun etc) men också med olika strukturer och vävningar (kritstreck, brokadmönster, blanka tyger etc).

Byxan kan antingen väljas i samma färg och tyg som kavajen eller i kontrasterande färg och tyg.

I kombination till frockcoat används väst, plastrong och bröstnäsduk i valfria färger och mönster.

Föredrar du slips skall skjortan vara vit med cut away-krage och ev. dubbla manschetter. Bär du plastrong kan skjortan vara av smokingmodell (antingen med normalkrage eller snibbkrage).

Det är valfritt (men elegant) att använda manschettknappar.

Skovalet är flexibelt. Använd blanka svarta skor av Oxfordtyp eller lackskor.



Kommentarer
Postat av: Sessan is bride to be

haha, min Prins ska ha samma väst från Cavaliere... =) Han ska ha en rosa plastrong dock... =)

2008-11-12 @ 11:07:36
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

haha, min Prins ska ha samma väst från Cavaliere... =) Han ska ha en rosa plastrong dock... =)

2008-11-12 @ 11:07:48
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilken fin bild på er!!



vi hyrde också allt förrutom skorna, och skjortan ingick, alltså den fick vi behålla.

Snyggt med ränder! f provade också det, finns så mycket fint =) och visst är det känslosamt att se mannen i sitt liv bli SÅÅ stilig =)



kram

2008-11-12 @ 14:43:09
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

ps. fredrik är inte heller så lång, men frockcoat var ändå supersnyggt på! De la upp den nån centimeter och det gjorde susen!

2008-11-12 @ 14:44:36
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: fine

åh, tobias som är så lång, betyder det att frockcoat inte är ngt för honom när bröllopet väl blir av? :( det som är så snyggt!

2008-11-12 @ 17:05:31
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Sofia

- fin blogg och grattis till giftemålet :)

kommer följa din blogg nu ju för att se hur det går med planeringen:D

2008-11-12 @ 18:26:23
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia

- kan jag verkligen tänka mig:)

längtar tills jag själv ska gifta mig :D

2008-11-12 @ 18:42:21
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

Min Prins funderar oxå på frockcoat, men vi får se... vi har två altnerativ än så länge. Måste bara skicka hit vår bestman så de kan prova tillsammans, han är i stockholm =(



Åh, det är så mycket längtan just nu=)

2008-11-12 @ 18:51:45
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0