Brr, kallt.

Så kallt ute! Jag undrar hur det ska gå att väcka lille Ted?
Han och Patrik var uppe för sent igår och det är alltid ett rent h-lvete att väcka honom då på morgonen. Helst av allt vill jag krypa under täcket igen. Får väll ta mig i kragen och göra det jag ska.
Jobba idag, samt personalmöte. Sen får vi se om det blir stan ikväll och införskaffa lite byggprylar.
Trött är jag iallafall...

Kan även meddela att vår GÄSTLISTA är klar! Nu har vi bestämt vilka som ska få förgylla vår fest med sin närvaro.
Vi blir (med brudparet då) 64 stycken glada prickar. Ha ha, 20 sycken fler gäster än vad vi tänkte oss från första början. Men en del har trillat in och en del ut.

Här nedan följer en del goda råd att tänka på inför och under bröllopsmiddagen:

  • Bröllopsfesten är brudparets fest och endast de bör bestämma hur festen ska utformas.
  • Bjud på mat som passar alla. Soppa är inte något bra alternativ eftersom den är svår att hålla varm och dessutom kan stänka ner tjusiga bröllopskläder. Bjud inte heller på svåräten mat såsom oskalade räkor eller majskolvar.
  • Bjud inte på husmanskost. Bröllopsmiddagen ska vara festlig. Det här är festernas fest!
  • Tänk på att maten ska serveras samtidigt till alla bröllopsgästerna.
  • Kontrollera i förväg om någon av gästerna har speciella önskemål. Kanske finns det någon som är diabetiker, vegetarian el dyl. 
  • Äkta par har aldrig varandra till bordet (förutom brudparet förstås!). Detsamma gäller sambor medan förlovade par har varandra till bordet.
  • Par som tidigare har varit gifta med varandra bör ej placeras ihop. Detsamma gäller personer
    som inte är speciellt förtjusta i varandra.
  • Försök passa ihop par så att det blir så trevligt som möjligt för alla. Utgå t.ex. från gemensamma intressen el dyl när ni gör bordsplaceringen.
  • Alla bröllopsgästerna reser sig vid brudparets skål. Brudparet skålar med sina gäster sittande.
  • Det är ofint att tacka nej till en skål.
  • Det är också ofint att nobba när man blir uppbjuden till dans. Enda skäl är om man har brutit benet!
  • Det är inte trevligt om någon kammar, pudrar eller sminkar sig vid matbordet.
  • Servetten ska inte anändas som haklapp, utan läggs i knäet.

Tacka brudparet för att just du får vara med på deras största högtidsdag, genom att ta med ditt bästa humör till bröllopsfesten!


Kommentarer
Postat av: fine

va intressant angående att förlovade par har varandra till bordet men inte sambos. Jag undrar vad det finns för baktanke med såna undantag av regler egentligen. Skulle vara roligt att forska i! ;)



vi hade verkligen det mysigt i Cambridge och min fina pojk blev så överraskad, tänk att jag har lyckats hålla det hemligt i 1,5 månader - det har varit tufft för en glappkäft som en själv :P

2008-11-18 @ 07:14:32
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0