NKB




Börjar med allvar idag! Läst och läst och det känns som en stor gegga! Oj oj oj. Atomer, protoner och elektroner. Hur ska detta gå in i mitt huvud? Gick upp och Ted fick frukost, sen umgicks han med Pappa sin och jag läste. Antecknade och läste. Dags att cykla Ted till dagis 11:00. Hem och ge sig på detta, logga in i Fronter och kolla på veckans Test som ska göras. Bara att prova vidare. Tänkte att jag skulle försöka skicka in det första testet idag? Hm...Vi får la se hur det går? Patrik tittar på film, vill bara krypa ner hos Snoddas min. MEN ICKE! Har man get sig tusan på något så. Izor ligger och spinner på tornet och jag ska fortsätta med mitt pluggande.

Delmål:
Kursens innehåll är uppdelat i fem delmål, se nedan. Varje delmål avslutas med en inlämningsuppgift.

Delmål

Innehåll

1

Fördjupade kunskaper om några grundämnen, kemiska föreningar och viktiga kemiska begrepp som används i vardagslivet. Samt introduktion till ellära och magnetism i vardagslivet.

2

Levande organismers byggnad och funktion från molekylär nivå till organnivå. Livsstilens betydelse för hälsan.

3

Genetik och modern genteknik samt etiska synvinklar.

4

Naturvetenskapliga teorier för livets uppkomst, villkor, utveckling och mångfald.

5

Du skall ta fram information om aktuell forskning som behandlar användning av naturvetenskap och teknik i samhället. Materialet rapporteras skriftligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0