Grattis Sis 20 år

Johanna drar i kläder som vanligt så fort hon är inne i HLM...Eller där det finns affärer. Idag blev det:

Jeans (Vero Moda) mörkblåa.
Skjortklänning (H&M) svart, lite kortare höstmodell. Så grann!
Öronhängen (lila)
Armband ett till mig och ett till Lillasyster (silverberlock med hjärtan, ett i strass)

 
Presenter till syster:
Armbandet
Lila sjal (som hon tydligen tänkte köpa igår)
Ansiktsmasker
Läppglans
Diadem

Jag rantade runt på jakt efter jeans till mig själv, inte köpt ordentliga jeans på för länge. (Linas presenter var så lätta att hitta, hon är ju som jag)
Inget på H&M, provade nog alla jeans där fanns. Gick in på Vero Moda, bra ornding på alla jeans tyckte jag. Stod precis vad alla olika sorter fanns (jag kör med bootcut)
Tyckte att storlekarna var lustiga....Inga strl 27 eller 28....Jaha, tog en 34...Fö liten, på sneppet...nej tänkte jag. Vad är detta? Blivit så tjcok över sommaren? Nej, tog en 36 a. Passade. Jag var så fräck (som jag är) att jag frågade i kassan, hon lugnade mig och sade att den minsta dom hade var 32. I den sortens jeans...Jag kunde pusta ut, och alla som hade lyssnat och köade bak mig fnittrade. Ha ha ha. Så går det om man köper jeans för sällan. Men jag tycker det är roligare att köpa små toppar, eller kjolar. Jeans ska verkligen sitta PERFEKT.
Nöjd och glad så trallade jag till Matte B träff.
 Lös detta....

4+6-1*10+3 Dividera detta med
23-4+(5*5.6)= ?

Jag blir så stolt för innan denna träffen hade detta varit grekiska för mig. Om man inte räknat matte sedan gymnasiet.
Men nu kan jag!!!!!!
Någon som kan lösa det? Rätt svar får ni imorgon...
Träffen var intressant, och ett måste för mig. Annars hade jag inte fattat allt genom att bara läsa i boken. Han gick igenom grunderna i Matematik, samt Sannolikshetslära. Sannolikshets lära är inte lätt när man komplicerar till det. Men det ska nog gå! Bara jag ger mig tusan på detta.

Bytt med Martina imorgon, skulle jobbat kväll (13:30-21:15) men jobbar 7 till 15:30 ist. Gud vad skönt, dessa långa kvällspass är så tråkiga. Känns som om man är där hela dagen. Sen imorgonkväll ska det pluggas matte och nkb.

Kalaset var trevligt, inte lätt att ha kalas i en lägenhet...liten sådan. Men det var mysigt. Ted var lite rastlös bara. Syster blev glad för presenter...Får jag någon nästa år nu med? Hint hint...
Bjöds på kaffe och jättemuffins, eftersom jag ville ha fika. I bilen på väg hem hade jag och Ted disko.
Boomba, Thunderstruck, Everybody dance now, Summer of 69, Vallhallarock, Avanged Sevenfold...
Ted tittar på tv med Pappa nu, Matrix. Det är två tv-gluttare det!!!
Jag har kollat mailen såklart....


Bröllopsnytt!!!


Klänningen kommer skickas till mig, hon undrade hur jag vill ha den skickad? Hm, postförskott...eller postbrev. vad ska man svara på det. Att den betalas via nätet är ju rätt så självklart. Jag skrev att bara hon skickar den så att DEN INTE KAN FÖRSTÖRAS PÅ NÅGOT SÄTT. Hon skulle kolla priser....Spännande. Så fort hon packat ner den ska jag skicka över pengarna.

Nu ska jag hoppa i Bingen. Kommer slockna som ett barn efter en födelsedag...Så trött i huvudet så det känns som om ett vildsvin har hoppat jämnfota 50 ggr i huvudet på mig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0